mer bilder från polen!

mina naglar blir fixade, det blev fint, iallafall första 2 dagarna, har gått ca 5dar sen ja gjorde dom o 4 håller redan på att lossna och en har eredan det. SKit kvalité


en till... nagelbild:)



ja de tog ju mer än 3 timmar så något var man ju tvungen att underhålla sig med



yey, speciella va ;)

Här kommer en del bilder från det andra koncentrationslägret vi var på, det här låg i Lublin.

Här badade man judarna innan man slängde dom i gasen tror jag de va,, o över allt annat i de rumme satt de duschar i hela taket....

här e då samma rum som med badkaren.. här ser vi duscharna i taket..


tror de där va gaskammaren ja... med ett uhm, titthål, så dom skulle se in om judarna va döda eller om dom behövde fylla mer gas,   dom som gjorde detta är Fruktansvärt,vidriga människor....


 Alla stackars skor höll jag på att skriva först men menade, alla stackars människors skor.


så mycket skor,.....




riktigt hemskt.. dom hade taggtråd över staket och allting.. och dom där husen ni ser.. eller ena tornet där vid höger.. satt dom i dygnet runt, så försökte nån rymma över blev den skjuten


sängar


dom hade inte bytt sängklädena sen kriget.... hemskt hemskt o de lukta gammalt o instängt o va super varmt där inne fast dom hade portarna öppna in dit





här ser man bättre.. det här var utanför koncentrationslägret.. o där e de små hus... till höer som ni ser o taggtrådstaket så dom satt där o sköt på dom som försökte rymma.



inte så lätt  o rymma som sagt...... nog ingen som lyckades, om ... väldigt få.

Det var en del bilder därifrån iallafall.. Lite längre bort hade dom en stor gigantisk kupol full med aska från en miljon människor. Dom gasade alltså ihjäl dom, drog dom på en kärra upp till kupolen, brände dom o kasta i askan.. från början sköt dom judarna men ansåg att skotten var för dyra plus att männen som skjöt dom fick psykiska skador, oh det ska man cokså veta med sig att många ville inte men var hjärntvättade och hade 2 val, antingen bli dödad själva eller döda andra.  och då kom dom på att gasa va mycke bättre.  SJuka jävlar.

 

Här rider jag för första gången på 2 år. woohoo ! galen häst, den drog iväg med mig, slog upp staketet o sprang in i stalle me mig på o ställde sig i sin bås.. de va för mycke bromsar där ute..



Här är vi hos en vän till dom som hade 10 hundar, gud vad kär jag blev! speciellt i chihuahuan i mitt knä..






Här rider jag igen.. men det här staller var inge bra så vi gick vidare till ett annat sen.... fler bilder kommer på de längre neråt..



Det nya stallet... här är jag inte så rak i ryggen.. fy mig... många saker o ta in samtidigt....



Fick min pojkvän o testa o rida också. :D titta vad lite jag o min häst ser ut, Den vita var gigantisk:D visst ser det lite sagolikt ut med honom på hästen ? Prins...



Här rider jag sago hästen ;) den var 28 år gammal. Super snäll...' ( rättare sagt orkade den inte jäklas)


 Here we are... jag osminkad :D klänningen gjord av Martha hon näst längst till höger. Dannes moster.
Hon har en egen affär där hon gör kläder och omdesignar klädesplagg. :D



Jag och Danne.... sista kvällen... :) vi ska gå och äta middag med martha och yurek på vårat favorit hak!!


  Me and Danne.....    VILKA LÄPPAR VÅRA BARN SKULLE FÅ, Eller va tror ni?? haha :D
schnyyyggiis ;D



Jag gosar med deeas kisse... snygg pose man fick dä va hhaha ;)



En sån bil ska jag ha !!!!!!!!! BE SO SURE :D



en middag...





SÅ nu var de slut me det orka verkligen inte lägga upp fler tar sån galen tid........ hade fler rolgia från flygplanet men struntsamma d får ni leva utan

Kommentarer
Postat av: Isabella

Vilka härliga bilder, Ellie :) Hoppas det blir mer :D

2008-07-10 @ 23:00:05 URL/Bloggadress: http://metrobloggen.se/bellih
Postat av: emma

gud vilken dålig kvalitee på naglarna.

jag är själv utbildad till nagelspeciallist.

tar ca 1½ timme för mig att göra ett sett naglar och dom håller upp till 2-3 veckor.

2008-07-11 @ 00:56:16 URL/Bloggadress: http://ekallander.blogg.se/
Postat av: Diana

vad tråkigt att naglarna inte höll längre!

2008-07-11 @ 10:12:26 URL/Bloggadress: http://daja.blogg.se/
Postat av: ...

"Här badade man judarna innan man slängde dom i gasen tror jag de va,, o över allt annat i de rumme satt de duschar i hela taket.... " Väldigt ologiskt att bada judarna innan de skulle in i gasen.

Till er osm läser bloggen--> det finns inte EN ENDA bild på en gaskammare som faktiskt är i funktion där man se sdkorsternar med rök i. Fundera på det ni ;)

2008-07-12 @ 14:06:06


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback