gårdagskvällen & idag

Igårkväll efter min faster gått så hämtade Danne mig och vi åkte hem till honom. På vägen dit så stannade vi vid en "UFF" eller kläder som går till barn i Afrika och så lämnade jag en påse fylld med kläder :) Har gjort förut. Så härligt att det kommer till användning istället för att slänga det.

När vi kom hem till honom vid 21 snaret någonting så började han städa och jag började att laga "sen middag".
Det blev så galet gott som vanligt! ;) Jag lagade min egna skinkgryta med ris.

Här är "receptet":

Påläggs kalkon/skinka eller annan
Paprika
Lök
Vitlök  ,salt & Peppar
Färska champinjoner
Matlagningsgrädde
Färska tomater (gärna såna där små)
Tomatpuré
Ris eller pasta

Tillagning:
Hacka den färska skinkan, champinjonerna och tomaterna, löken, samt paprikan.
Sätt på plattan och stek lök,champinjoner,tomat och paprikan i vitlök salt peppar och smör.

(Nu kan du sätta på riset eller pastan) den här gången valde jag ris och eftersom jag använde mig av kalkonskinka så tillsatte jag extra smak i riset ( en kyckling buljongtärning) men det gör man som man vill och behövs inte.

tillsätt skinkan och matlagningsgrädde samt en matsked tomatpuré. 
Låt puttra ett tag och smaka av! ;)

Jag antar att det är guds gåva eller något :) Men jag har alltid nya recept i huvudet som alltid passar och blir goda. :) Ren lycka är att kunna laga mat! :D



Jag dukade jätte fint och allting, så synd att kameran inte var här då hade ni fått sett själva =) 
Sen såg vi på Saw 2 , den är bra... den slutade väl vid halv 2-2 tiden något och då kollade vi på någon till film, urdålig och konstig, sen somnade vi. =)  Och jag vaknade imorse av att en kruka ramla ner i mitt huvud när jag sov.. ( vi har ett fönster precis över sängen)

Kommentarer
Postat av: MH

Trevligt! Ha en bra dag :)

2008-07-19 @ 14:21:08 URL/Bloggadress: http://metrobloggen.se/mh
Postat av: Camilla

jag är likadan gumman :D

2008-07-19 @ 16:05:39 URL/Bloggadress: http://camillaaggeborn.blogg.se/
Postat av: Lilly

fiin blogg!:)

2008-07-19 @ 19:30:47 URL/Bloggadress: http://lillyliten.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback